🔅نیان الکترونیک، الگویی مطلوب برای آموزش، ارتقای مهارت و کیفیت تولید

1398/01/22

اشتراک گذاری

🔅نیان الکترونیک، الگویی مطلوب برای آموزش، ارتقای مهارت و کیفیت تولید

🔹نمایندگان موسسه SBH آلمان ( پروژه آموزش شغلی دوگانه ایران) و آلمان و مرکز آموزش اتاق بازرگانی خراسان رضوی، ظهر روز چهارشنبه ۲۱ فرودین ماه ۹۸ ضمن آشنایی با توانایی‌ها و ظرفیت‌های شرکت نیان الکترونیک از این مجموعه دانش بنیان بازدید کردند.

🔸به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی نیان، هیات نمایندگان موسسه SBH آلمان(پروژه آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان)، مرکز آموزش اتاق بازرگانی و سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در نشستی مشترک با مدیران شرکت نیان الکترونیک به بررسی دانش و توانمندی های این شرکت در حوزه آموزش های تخصصی در حوزه برق و الکترونیک پرداختند.

🔹سعیدکمالی، معاونت تحقق محصول شرکت نیان الکترونیک، در این نشست ضمن معرفی فعالیت های شرکت نیان الکترونیک در زمینه طراحی و تولید مبدل های انرژی، به اهمیت مساله آموزش در این شرکت تاکید کرده و گفت: ما در حوزه آموزش موفق به اخذ استاندارد ISO10015 در سیستم مدیریت آموزش و همچنین دریافت مجوز جوارکارگاهی شده ایم و با توجه به سیاست‌های سازمان، حدود یک سوم از ظرفیت های خط تولید را برای پروژه‌های خاص در نظر گرفته‌ایم که از این ظرفیت برای آموزش و دوره های کارآموزی استفاده می‌شود.
وی درباره دوره‌های آموزشی این شرکت گفت: چرخه توسعه آموزشی ما از نیازسنجی آغاز شده، سپس طراحی دوره آموزشی و برنامه‌ریزی انجام می‌شود و پس از پیاده‌سازی و اجرا، به مرحله ارزیابی و اثربخشی می‌رسیم که از اهمیت بسیاری برخوردار است. البته این فرایندها مطابق با الگوهای مطرح شده در استاندارهای جهانی بررسی و کنترل می‌شوند تا بتوانیم یک آموزش پویا و پیوسته داشته باشیم. همچنین با مراکز آموزشی و دانشگاه های معتبر کشور همکاری کرده و قرارداد داریم و از مشاوره و کمک اساتید در زمینه تدوین محتوا، نیازسنجی و ارزیابی آموزشی استفاده می کنیم.

🔸در ادامه این نشست پیام رشیدی، مدیر آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان، ضمن قدردانی از هماهنگی انجام شده برای این بازدید خاطر نشان کرد: این شرکت یک نمونه بارز در مساله آموزش، ارتقای مهارت و کیفیت تولید است.

🔹همچنین رضا سقای خراسانی، معاون اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی، با تاکید بر اینکه شرکت نیان الکترونیک اقدامات شایسته‌ای در حوزه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در صنعت برق انجام داده، تصریح کرد: مساله تامین نیاز آموزشی بر مبنای بروز مشکل، تغییر تکنولوژی و یا نیاز به تطبیق است. رفع نیاز آموزشی در این شرکت به خوبی دیده می‌شود و شاید در کمتر شرکتی این مساله وجود داشته باشد چراکه صفر تا صد کار، تمام فرایند، به طور کامل توسط خود این شرکت انجام می‌شود و از طریق بازخوردی که دریافت می‌کنند، نواقص را می‌یابند و در راستای حل آن می‌کوشند؛ این امر مبنای آموزشی بسیار مطلوبی به شمار می‌رود.

🔸 شایان ذکر است پس از بازدید، گیدو ویشا، نماینده موسسه SBH آلمان، پروژه آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان ضمن استقبال از دانش بکار رفته در فعالیت های اثر بخش این شرکت در حوزه آموزش عنوان کرد: زیرساخت های آموزشی این شرکت فراتر از انتظار و تصور وی از آموزش در شرکت های تولیدی ایرانی بوده است. وی ادامه داد: این شرکت از استانداردهای سطح بالایی در حوزه آموزش برخوردار است و بسیار خوشحالم که از این شرکت بازدید داشتم.
🔹همچنین علیرضا مقیدی، یکی دیگر از نمایندگان موسسه SBH آلمان، با تاکید به علاقه همکاری خود با شرکت نیان الکترونیک گفت: در این شرکت ظرفیت های بسیاری مناسبی وجود دارد و امیدواریم در آینده نزدیک با این شرکت همکاری های خوبی داشته باشیم.