چالش های تولید و صادرات نرم افزار درایران

1398/09/01

اشتراک گذاری

کنفرانس ملی برنامه نویسی اکسپت، 30 آبان ماه، در دانشگاه صنعتی سجاد برگزار شد. مهندس چمنیان به همراه مدیران شرکت های کافه بازار، اسنپ و آموت، میهمان پنل تخصصی «چالش های تولید نرم افزار در ایران» بودند.
مدیر ارشد گروه صنعتی نیان با اشاره به قانون حمایت مالکیت فکری و معنوی دراین نشست گفت: حدود 30 سال پیش، در شرایطی که اطلاعات بروزعلمی و دانشی خیلی در دسترس نبود، قانون کپی رایت به مصلحت، در کشور برداشته شد. در آن زمان شاید این تصمیم به ما در تولید کمک می کرد، اما اکنون ما به زمانی رسیدیم که خود تولید کننده نرم افزارها هستیم. حال اگر بخواهیم برنامه های تولیدی ما کپی برداری نشود، برای حمایت از آن، باید از خودمان شروع کنیم و پایبند قانون کپی رایت باشیم.
مهندس چمنیان در ادامه اظهارکرد: تولید و استفاده از نرم افزارها نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارند، مخصوصا در تولیدات سخت افزاری (نرم افزارچیپست ها) بسیار ارزش افزوده بالایی دارند. مهندسین برنامه نویس ما باید در تولید دانش برنامه نویسی سخت تلاش کنند و من به عنوان یک کارآفرین از این تلاش ها حمایت می کنم.
لازم به ذکر است حدود 15 تیم از دانشگاه های کشور در مسابقه برنامه نویسی این کنفرانس شرکت کردند، که تیم دانشگاه صنعتی شریف مقام نخست را دریافت کرد.
در پایان مراسم، از حمایت شرکت نیان الکترونیک در این کنفرانس تقدیر شد.