شرکت نیان الکترونیک، بالاترین امتیاز فنی در بزرگترین مناقصه مخابراتی کشور روسیه را کسب کرد

1399/06/03

اشتراک گذاری

شرکت نیان الکترونیک برپایه دانش و تکنولوژی بکارگرفته شده در محصولات خود و قدرت رقابت با برندهای معتبر جهانی بصورت جدی از سال 2015 وارد بازارهای بین المللی و صادراتی گردید. بازارمخابراتی حوزه CIS با توجه به وسعت حدود 20 میلیون کیلومتر مربع و جمعیت 240 میلیون نفر از لحاظ سیاسی، اقتصادی، جغرافیایی و ضریب نفوذ بالای استفاده از تلفن همراه و توسعه سریع و مداوم کشورهای این حوزه به خصوص روسیه به یکی از اهداف اصلی صادراتی شرکت نیان الکترونیک تبدیل گردیده است.
مدیر صادرات و امور بین الملل شرکت نیان الکترونیک دراین باره می گوید: کشور روسیه با وسعت بیش از 17 میلیون کیلومتر مربع، جمعیت حدود 146 میلیون نفر و رتبه 45 در شاخص IDI 2017 دروازه ورود به CIS و کشور هدف صادراتی شرکت نیان الکترونیک در حوزه CIS انتخاب گردید. در مرحله اول از بین 4 اپراتور مخابراتی بین المللی این کشور اپراتور MTS بعنوان بزرگترین اپراتور کشور روسیه با 31% سهم بازار و حدود 80 میلیون نفر مشترک بعنوان مشتری هدف انتخاب گردید.

مناقصه روسیه


قابل ذکر است که علی رغم تصویب قوانین و شعارهای مرتبط با حمایت از شرکت های دانش بنیان و حمایت از صادرات تجهیزات و خدمات فنی-مهندسی در کشور، در این پروسه هزینه های سنگین مرتبط با بازاریابی و ورود به بازار توسط شرکت نیان الکترونیک متقبل شده است.
مهندس سنگچولی در ادامه گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده دربازار CIS بر آن شدیم تا به صورت عملیاتی با حضور قدرتمند درچندین دوره از نمایشگاه های تخصصی SVIAZ روسیه (به عنوان تنها شرکت ایرانی حاضر در نمایشگاه)، ضمن معرفی توانمندی ها و محصولات خود الزامات فنی-بازرگانی و برای حضور در وندورلیست اپراتورهای روسیه بصورت عملیاتی اقدام نمائیم. از دو سال گذشته با پیگیری های انجام شده، نمایندگان اپراتورهای این کشور ضمن بازدید ازغرفه نیان الکترونیک و ابراز شگفتی از کیفیت و سطح تکنولوژی بکار رفته در طراحی کلیه اجزای سخت افزاری و نرم افزاری و قابلیت سفارشی سازی برای کشور روسیه با توجه به وسعت جغرافیایی و تنوع آب هوایی، مرحله اول ثبت نام و ورود به وندور لیست محدود این اپراتورها جهت ارزیابی های فنی-بازرگانی تکمیلی و ورود به مرحله نهایی با ارائه مستندات و پروپزال های مرتبط انجام پذیرفت. بدین ترتیب در گام دوم توانستیم به وندورلیست محدود شرکت MTS وارد شویم.

نمایشگاه روسیه


در سال 2019 اپراتور MTS برای شرکت در ارزیابی فنی مناقصه محدود 20.000 دستگاه راک Outdoor به ارزش حدود 50 میلیون دلار در 5 تیپ جهت تحویل در 7 منطقه جغرافیایی مختلف از شرق تا غرب روسیه از شرکت نیان الکترونیک دعوت نمود.
مشخصات فنی در این مناقصه با توجه به توان بالای مهندسی در کشور روسیه متناسب با شرایط جغرافیایی و آب و هوایی این کشور و فراتر از حد استانداردهای معمول تجاری و بین المللی در سطح استانداردهای نظامی تدوین شده بود و در مهلت کوتاه یکماه نمونه های ساخته شده جهت انجام تست های مکانیکال، سیستم های گرمایشی، خنک کننده و الکتریکال می بایست به آزمایشگاه های معرفی شده از طرف این شرکت در روسیه ارسال می گردید.

تجهیزات مناقصه روسیه


مشخصات فنی پیچیده و سخت گیرانه و زمان کوتاه طراحی و آماده سازی محصول چالش اصلی 23 شرکت حاضر در این مناقصه بین المللی بود. بخش صادرات نیان الکترونیک با تکیه بر توان فنی-مهندسی خود علاوه بر ارائه راهکاری جامع ضمن افزایش سطح آگاهی مشتری و کمک به انتخاب صحیح موفق به تغییر الزامات و مشخصات فنی در چندین مرحله گردید و ضمن عبور از این چالش جزء 13 شرکتی بود که موفق به ارائه نمونه های مدنظر در تاریخ مقرر در آزمایشگاه گردید.
پس از طی زمان 3 ماهه انجام تست های آزمایشگاهی و عملکردی در دمای محیط کاری -40 cᵒ تا +55cᵒتنها 7 شرکت موفق به کسب امتیاز فنی لازم جهت حضور در مرحله نهایی گردیدند که "شرکت نیان الکترونیک در حضور رقبای چینی، روسی،اروپایی و آمریکایی خود موفق به کسب بالاترین امتیاز فنی در این مرحله گردید."

مناقصه مخابراتی روسیه


مهندس چمنیان مدیرعامل شرکت نیان الکترونیک ضمن اشاره به دانش فنی این شرکت گفت: با توجه به حجم صادرات کشور تا کنون، گفته می شود که ایران توان رقابت در حوزه های ICT و فنی مهندسی را با کشورهایی در حوزه منا و CIS و ... را ندارد، اما جالب است بدانید با اینکه مناقصات کشور روسیه بسیار یکطرفه است و به هیچ عنوان قابل تغییر نیست، اما نیان الکترونیک در روند تعیین مشخصات فنی مناقصه بسیار تاثیرگذار بود، به طوریکه چندین بار الزامات فنی مناقصه را با ارائه راهکارهای جامع به مشتری تغییر داده و این تاثیر گذاری و ارائه پیشنهاد تنها توسط این شرکت دانش بنیان ایرانی داده می شد. این تغییرات در بخش های فنی و مهندسی بود، که نمونه آن استفاده از کولرهای DC و یا تغییر مشخصات فنی قطعات الکتریکال به دلیل نقص فنی در مشخصات فنی ارائه شده بود. تا کنون تمام پیشنهادات نیان الکترونیک پس از بررسی و کارشناسی تایید شده و تغییرات در روند این مناقصه انجام شده است و به گفته کارشناسان MTS، ما اولین شرکتی هستیم که برای اولین بار در این مناقصات شرکت کرده و ضمن تاثیرگذاری در مشخصات فنی مناقصه، بالاترین امتیاز فنی را بین رقبایی از اروپا و آمریکا و چین کسب کرده ایم.

همکاری ایران و روسیه


مهندس چمنیان ادامه داد: حضور در وندور لیست اپراتورهای بین المللی و کسب بالاترین امتیاز فنی در این مناقصه، پایان این رقابت نیست، و با تاسیس شعبه در روسیه و نگاه بلند مدت به این بازار، کار ما شروع شده است.