گردهمایی صندوق نوآوری و شکوفایی در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان

1399/07/09

اشتراک گذاری

گردهمایی تبیین نقش شبکه بانکی در نظام تامین مالی نوآوری کشور با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، در جهت ترویج فرهنگ حمایت از شرکت های دانش بنیان در نظام مالی، با حضور محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌ جمهوری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری و علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و مدیران بانک‌ ها و شرکت ‌های برتر دانش بنیان در تاریخ 9 مهرماه 99 در محل صندوق نوآوری و شکوفایی تهران برگزار شد.

معاون علمی رئیس جمهور


مهندس محمدعلی چمنیان، مدیر ارشد گروه نیان الکترونیک نیز در راستای حمایت از این طرح به عنوان یکی از سخنرانان در این گردهمایی حضور یافت. ایشان در سخنان خود ضمن اشاره به تامین مالی نوآوری و نقش وی سی ها در این مدیریت گفت: نیازمند حلقه گمشده تامین مالی بدون ریسک در این اکوسیستم هستیم و حوزه نوآوری به ریسک‌ پذیری بالایی برای سرمایه‌ گذاری و تامین مالی نیاز دارد.

محمدعلی چمنیان


محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، که یکی دیگر از سخنرانان این گردهمایی بود، ایجاد اشتغال و حل بسیاری از مشکلات کشور را متاثر از رشد شرکت ‌های دانش ‌بنیان عنوان کرد. و سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان و حمایت از تولیدات آنها را سودآور و امری ضروری برای پیشبرد اهداف کشور معرفی کرد.

وی افزود: با توجه به این مسئله شرکت‌ های دانش ‌بنیان توسعه ‌یافته باید با همراهی صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخشی از بار تامین مالی این حوزه را برعهده بگیرند. در این راستا نیز از بانک ها درخواست کرد که رویکرد خود را تغییر داده و در خلاقیت ها و طرح های شرکت های دانش بنیان مشارکت نمایند تا از این طریق ثروت خود را افزایش دهند و همزمان با این موضوع اقتصاد کشور نیز رشد یابد.

گردهمایی صندوق نوآوری


در ادامه این مراسم دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز از تخصیص منابع بیشتر برای صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: از اقدامات صندوق نوآوری تشکر می‌ کنم و امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند. با توجه به رشد شرکت های ما در این حوزه و کمبود بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر داریم در دولت اعتبار خوبی برای این صندوق تخصیص دهیم.

صندوق نوآوری و شکوفایی


در حاشیه این گردهمایی، نمایشگاهی در جهت ارائه دستاوردها و محصولات 59 شرکت دانش بنیان و بانک های همکار برپا شد، که نیان الکترونیک نیز از آخرین دستاوردهای پژوهشی و علمی خود در این نمایشگاه رونمایی کرد.

نمایشگاه صندوق نوآوری