مهندس محمدعلی چمنیان سخنران اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال

1399/09/12

اشتراک گذاری

اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد توسط گروه مطالعات برنامه درسی و آموزش دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی و با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران در تاریخ 12 الی 13 آذر 99 به صورت مجازی برگزار شد.


برخی از محورهای اصلی برگزاری این همایش عبارتند از: برنامه درسی و پرورش شایستگی های اشتغال پذیری، برنامه درسی گروه های آموزشی و اشتغال، مهارتی و اشتغال، توسعه حرفه ای و اشتغال، کارآموزی و کارورزی، برنامه درسی و کارآفرینی و ... .


مهندس محمدعلی چمنیان مدیر ارشد گروه نیان، به عنوان یکی از سخنرانان پنل تخصصی کارورزی و کارآموزی با محوریت فرصت ها، چالش ها و تجربیات عملیاتی کارآموزی و کارورزی بخش فنی مهندسی در این همایش حضور یافت.


مهندس چمنیان در طی سخنان خود به بررسی اهمیت کارآموزی و تاثیرات آن در آینده شغلی پرداخت و گفت:
شرکت ها تمایلی به واگذاری کارهای مهم و مسئولیتی به افراد تازه کار و کارآموز ندارند. به همین دلیل فرصت های کارورزی بسیار کم است. ما باید از کارآموزان برای مقاصدی که بیشتر نتیجه بخش باشند استفاده کنیم تا این افراد در محیط کار بهره وری بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه اهداف کارآموزی را به 4 قسمت 1-آشنایی با محیط های کاری و قوانین آن 2- کسب یا آشنایی با مهارت هایی که در دانشگاه آموزش داده نمی شود 3-کشف علاقه مندی ها، استعدادها و موقعیت های شغلی متناسب با آنها و 4- فرصت های جانبی کارآموزی تقسیم نمود و برای هرکدام توضیح مختصری ارائه نمود.


در ادامه تعدادی از اساتید دانشگاهی نیز به ارائه موضوعات مرتبط پرداختند.

جهت مشاهده ویدئو اینجا کلیک نمایید.