بازاریابی و فروش

معرفی مختصر واحد بازاریابی و فروش


ارائه راهكارهای جامع، يكپارچه و سفارشی مطابق نياز مشتری.


واحد فروش، زیرمجموعه معاونت بازاریابی و فروش شرکت نیان الکترونیک می باشد، که برای رصد و بررسی نیازهای مشتریان و پاسخگویی به آن ها ایجاد شده است.


واحد بازاریابی و فروش با بهره گیری از دانش، تلاش و مهارت مهندسان متخصص و رصد آخرین تکنولوژی های روز دنیا و با تاکید بر استفاده از انواع تکنیک های جهانی در حوزه Sales & Marketing از قبیل ماتریس BCG ،4P و... به منظور دسترسی و دستیابی به میزان حداکثر سهم بازار داخلی با ایجاد بازارسازی و بازاریابی به صورت رقابتی و پایدار، در ربع قرن تجربه نیان، فعالیت خود را هر روز قوی و استوارتر می نماید.


حوزه فروش و بازاریابی نیان الکترونیک به صورت کاملا تخصصی و با استفاده از مهارت های لازم مورد نیاز در حوزه های بازرگانی، فنی و حقوقی با روش ها و تکنیک های مهندسی فروش به صورت یک فرایند کاملا علمی و روشمند انجام می گیرد. گواه و تصدیق درستی این اصل، دستیابی و اخذ تاییدیه های فنی حوزه مشتریان، پیرامون محصولات مربوطه و موفقیت در بیش از 90 % مناقصات راه یافته در سال های اخیر می باشد.


از مهمترین اولویت ها و مسئولیت های واحد بازاریابی و فروش، توجه به مفاهیم واقعی رضایت مشتریان، شناسایی به موقع نیازهای آتی مشتریان، تبديل انتظارات مشتری به الزامات فنی و ارجاع آن به واحد طراحی و توسعه محصول را می توان نام برد. همچنين اين واحد به عنوان نماينده مشتری در سازمان نيان الكترونيك، نظارت بر تحقق الزامات فنی محصولات تولیدی مطابق با نیازهای شناسایی شده مشتریان و الزامات قراردادی مطابق تعهدات را از اهم وظايف خود بشمار می آورد.


از ديگر اقدامات اين فرايند در راستای افزایش دانش فنی و اجرائی در حوزه مشتریان می توان به برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی، سمینارها و حضور در نمایشگاه ها و ارائه راهکارهای خلاقانه و نوآورانه اشاره نمود.


تسلط فنی مهندسان فروش بر پيچيدگی های تخصصی محصولات، تعهد به افزايش آگاهی مشتريان به منظور اتخاذ تصميمات بهينه، توجه ويژه به رفع نيازهای پنهان و آتی مشتريان در زمان مناسب و بصورت يكپارچه و انعطاف پذيری بالا در قبال انتظارات مشتريان را می توان از نقاط قوت و مزايای رقابتی اين فرايند دانست.