مهندسی تکنولوژی تولید

معرفی مختصر واحد مهندسی تكنولوژی توليد


توسعه تکنولوژی همگام با توسعه تولید.


واحد مهندسی تکنولوژی تولید، زیرمجموعه معاونت فنی و تحقق محصول شرکت نیان الکترونیک می باشد، که با رویکرد مديريت تکنولوژی در تولید محصولات با فناوری جدیدتر و کیفیت بهتر ایجاد شده است.


از فرايندهای مهم برای تولید يك محصول در نیان، انتخاب تكنولو‍ژی مناسب جهت توليد با كيفيت و مقرون به صرفه می باشد که اين روند از پياده سازی نمونه طراحی شده آغاز و پس از صحه گذاری طرح ها، تا توليد انبوه ادامه می يابد. با توجه به سفارشی سازی بودن اکثر محصولات، بسیاری از تكنولوژی ها و تجهيزات توليدی موجود در بازار پاسخگوی نياز فرايند توليد نبوده و از نظر طراحی و تولید مقرون به صرفه نمی باشند. از اين رو بايستی با نوآوری و بومی سازی، تغييراتی در طراحی اولیه آنها ایجاد گردد تا با نياز مشتری و امکانات موجود جهت تولید منطبق شوند.


واحد مهندسی تکنولوی تولید می کوشد تا با بهره گیری از دانش، فناوری و استانداردهای روز دنیا تمامی مراحل برای تولید یک محصول جدید از ابتدا که فقط یک ایده می باشد تا انتها که تولید انبوه است را بررسی و تمامی نیازهای موجود را پیش بینی و رفع نماید و در رابطه با مقرون به صرفه بودن ساخت محصول مورد نظر تحقیق و پژوهش انجام دهد.


از مهم ترین مسئولیت های واحد تکنولوژی تولید در نیان الکترونیک می توان به بررسی طرح و ايده، امكان سنجی ساخت و نحوه توليد آن، برآورد مواد مصرفی، ساخت نمونه اوليه و انجام اصلاحات مورد نياز جهت توليد، آموزش اپراتور تجهيزات و ماشين آلات، تهيه مستندات دستورالعمل های اپراتوری، نگهداری و تعميرات، سرويس ها و چك ليست های بازرسی و عمليات كاليبراسيون اشاره کرد.


این واحد متشکل از سه فرایند مهندسی محصول، توسعه تکنولوژی و نگهداری و تعمیرات ماشین آلات می باشد که هر سه فرایند دارای وظایفی به شرح زیر می باشند:
- مهندسی محصول: نمونه سازی محصول، صحه گذاری طرح های نمونه، همکاری با آزمایشگاه محصول و الزامات محصول جدید متناسب با تکنولوژی های موجود.
- توسعه تکنولوژی: رصد فناوری، انتخاب و بكارگيری فناوری های جدید، اجرای برنامه های توسعه و آموزش های اپراتوری.
- تعمیرات و نگهداری: اجرای برنامه های PM، بازرسی های دوره ای، کالیبراسیون تجهیزات، تدوین مستندات کاربری، تدوین مستندات نگهداری و بهبودهای مستمر خطوط.