HSE

معرفی مختصر واحد HSE


نیان الکترونیک متعهد به حفظ ایمنی و سلامت سرمایه های انسانی.


واحد HSE، زیرمجموعه معاونت سرمایه انسانی نیان الکترونیک می باشد، که به منظور حفظ سلامت و ایمنی پرسنل به عنوان اصلی ترین سرمایه های واحد صنعتی، ایجاد شده است. واحد HSE یا همان بهداشت حرفه ای به دنبال کاهش ریسک های ايمنی و زيست محيطی موجود در محل کار، می باشد. شركت نيان الكترونيك دارنده دو استاندارد ISO45001 و ISO14001 در زمينه ايمنی و بهداشت حرفه ای و محيط زيست از سال 90 تاكنون بوده که همین امر نشان دهنده میزان اهمیت سازمان به سلامت کارکنان و حفظ محیط زیست می باشد.


اين واحد در تمامی كارخانجات گروه نیان بصورت تمام وقت مشغول به ارائه خدمات به کارکنان می باشد. هر كارخانه مجهز به خانه بهداشت، اتاق و تجهيزات پزشكی و كارشناس بهداشت حرفه ای تمام وقت است.
اين سازمان مفتخر به دریافت تندیس و لوح تقدیر واحد برتر ايمنی و بهداشت حرفه ای در سال 1397 و كارشناس نمونه بهداشت حرفه ای در سطح استان در سال 1395 از معاونت بهداشت و وزارت كار می باشد.


مهم ترین اهداف واحد HSE طبق خط مشی سازمان و بر اساس دستورالعمل ها و الزامات تعیین شده عبارتند از:
1. تامین و ارتقاء بهداشت و سلامت جسمی، روانی و اجتماعی شاغلین شامل: انجام آزمايشات بدو استخدام، معاينات ادواری و بررسی نتايج توسط پزشك طب كار.
2. پیشگیری از بیماری ها و حوادث ناشی از کار شامل: برگزاری كلاس های آموزشی، خريداری و تحويل وسايل حفاظت فردی بر اساس ريسك های شناسايی شده، اندازه گيری ساليانه آلاينده های محيط كار توسط شركت های دارای صلاحيت و پيگيری در خصوص كاهش ميزان آلاينده ها مطابق با الزامات قانونی، شناسايی مواد شيميايی قبل از مصرف و تهيه MSDS و الزام به برچسب گذاری ظروف حاوی مواد شيميايی و انجام كارهای غيرروتين بر اساس اخذ تاييديه ضمن شناسايی ريسك های موجود.
3. تطابق شرایط کار با انسان به منظور کاهش اثرات و ابزار کار بر سلامت انسان شامل: آموزش اصول ارگونومی، اصلاح ايستگاه های كاری و ابزار كار به لحاظ ارگونومی، انجام مديريت زمان در خصوص كارها و اختصاص سالن های ورزشی.
4. حفظ محيط زيست و جلوگيری از انتشار آلاينده ها به محيط زيست شامل: اندازه گيری آلاينده ها و خوداظهاری زيست محيطی بصورت دوره ای و توسط شركت معتمد محيط زيست.

 

واحد ایمنی و بهداشت