بازدید مدیرعامل ایرانسل از نیان الکترونیک در واپسین روزهای قرن

1399/12/27

اشتراک گذاری

مدیرعامل ایرانسل، صبح روز 27 اسفندماه 99 با حضور در شرکت نیان الکترونیک، از بخش‌های مختلف طراحی، تولید، آموزش و تحقیق و توسعه این شرکت بازدید کرد.

بازدید ایرانسل از نیان
بیژن عباسی آراند، در بخشی از نشستی که با مدیر و دیگر مسئولان شرکت نیان الکترونیک داشت، پیشنهاد حمایت از این شرکت برای تامین تجهیزات مورد نیاز اپراتورهای گروه MTN را در دیگر کشورها به ویژه کشورهای آفریقایی مطرح کرد. 
مدیرعامل ایرانسل در حاشیه بازدید از نیان الکترونیک، دلیل اصلی حضور خود در این مجموعه را حمایت ایرانسل از شرکت ‌های داخلی و تولید داخل خواند و گفت: خوشبختانه در ایرانسل، با تعریف اولیه و سرمایه‌گذاری ‌های انجام شده، بخش عمده‌ای از محصولاتی که استفاده می‌کنیم، بومی‌سازی شده است؛ نمونه آن، همکاری ما با شرکت نیان الکترونیک است که تجهیزات پاور شامل رک‌های پاور سایت‌ های مخابراتی و باتری‌ های مورد نیاز ما را تولید می‌کند و به واسطه این ارتباط، هیچ باتری و رک پاوری از خارج وارد نمی‌کنیم.

شرکت نیان الکترونیک
مدیرعامل ایرانسل درباره پیشنهادش به نیان الکترونیک برای تامین تجهیزات مورد نیاز اپراتورهای گروه MTN در دیگر کشورها به ویژه کشورهای آفریقایی ابراز کرد: با توجه به اینکه محصولات نیان الکترونیک از کیفیت مطلوبی برخوردار است و استانداردهای داخلی و بین‌المللی را دارد، می‌توانیم در مجموعه ایرانسل پیگیر این موضوع باشیم که سایر اپراتورهای گروه MTN در کشورهای دیگر خصوصا کشورهای آفریقایی از محصولات نیان استفاده کنند. در این راستا، حتی اگر نیان الکترونیک آمادگی داشته باشد، می‌تواند نسبت به راه اندازی خط تولید در آن کشورها اقدام کند.

مدیرعامل ایرانسل
محمدعلی چمنیان، مدیرعامل شرکت نیان الکترونیک هم در جریان این برنامه، ارتباط این شرکت با اپراتورهای تلفن همراه ایران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:  شرکت نیان الکترونیک دو نوع محصول برای اپراتورهای تلفن همراه تولید می‌کند: نخست، محصولاتی که در توسعه شبکه برای ایستگاه ‌های BTS به آنها نیاز است و دوم، محصولاتی که اپراتورها برای بهینه‌سازی شبکه قبلی و جایگزینی به آنها نیاز دارند.
مدیرعامل نیان الکترونیک تاکید کرد: خوشبختانه همکاری ما در 10-15 سال گذشته با اپراتورهای داخلی، باعث شد آنها به این باور برسند که بهتر است محصولاتشان را از داخل تامین کنند؛ زیرا ما با ظرفیت ‌های تحقیق و توسعه خود، محصولات را مطابق نیاز مشتری و به روز طراحی می‌کنیم و افزون بر این، خدمات و سرویس پشتیبانی ما از شرکت ‌های خارجی‌ بهتر بوده است.

بیژن عباسی آراند
چمنیان درباره دیگر خدماتی که نیان الکترونیک تاکنون به اپراتورهای ایرانی ارائه داده است، گفت: ما توانسته‌ایم نیازهایی که در هیچ جای دنیا ساخته نمی‌شده را داخلی‌سازی نماییم. کمپانی ‌های بزرگ دنیا زیربار طراحی خاص برای اپراتورها نمی‌روند؛ اما ما توانسته‌ایم محصولات سفارشی از نظر ابعاد، اندازه، قدرت خنک کنندگی و... را برای اپراتورهای داخلی بسازیم؛ به همین دلیل توانسته‌ایم 80 درصد نیاز اپراتورها از داخل کشور را تامین کنیم و در مناقصات اپراتورها، بالاترین امتیازات فنی را کسب کرده‌ایم. این درحالی است که پایین‌ترین قیمت را هم ارائه می‌دهیم؛ زیرا توانسته‌ایم در تولیداتمان به تیراژ بالایی دست یابیم و با استفاده از ارزش افزوده دانش، هزینه طراحی و تولید را کاهش دهیم و این موضوع، ارزش افزوده سفارشی‌سازی و یکپارچه‌سازی و قیمت و خدمات را برای مشتریان ما افزایش داده است.

بازدید مدیرعامل ایرانسل
چمنیان در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی نیان الکترونیک برای بومی سازی فناوری فایوجی گفت و اظهار کرد: ما در فرایندهای نوآوری خود بخشی به نام پایش و رصد نوآوری داریم و برای فناوری فایوجی هم پیش بینی کرده‌ایم و نیازهایش را رصد نموده‌ایم. ما طرح ‌های اولیه در این زمینه را داریم؛ البته پیاده‌سازی فایوجی نیازمند فناوری‌های متفاوتی است و اینکه چه فناوری‌ای در کشور ما قالب خواهد شد، بستگی به سیاست ‌های اپراتورها در مباحث اقتصادی و پوششی دارد.