نیان الکترونیک به عنوان بزرگترین شرکت ایرانی فعال در حوزه ICT در اجلاس سازمان اکو حضور یافت.

1402/04/24

اشتراک گذاری

شرکت نیان الکترونیک به عنوان بزرگترین شرکت ایرانی فعال در حوزه ICT در سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو حضور یافت.

اجلاس اکو
این اجلاس به میزبانی ایران و با هدف توسعه همکاری های چند جانبه بین کشورهای عضو این سازمان در تاریخ 21 لغایت 22 تیرماه برگزار شد.


سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) در سال 1985 توسط 3 کشور ایران، پاکستان و سوریه به منظور توسعه همکاری مشترک اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تشکیل شد. در حال حاضر 10 کشور عضو این سازمان هستند.

غرفه نیان الکترونیک
در حاشیه این اجلاس نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران جهت ارائه توانمندی های صادراتی حوزه ICT شرکت های ایرانی برای نمایندگان حاضر از سازمان اکو برپا شد.


شرکت نیان الکترونیک نیز با توجه به دستاوردهای اخیر خود در حوزه ICT همانند صادرات به کشور پهناور روسیه و اخذ استانداردهای بین المللی موجود مانند استاندارد گوست روسیه برای محصولات خود در این نمایشگاه حضور یافت.

نیان الکترونیک
نیان الکترونیک با دانش و فناوری بدست آمده طی سال ها فعالیت خود در حوزه ICT توانسته علاوه بر برطرف کردن نیاز صددرصدی کشور در زمینه تامین تجهیزات مخابراتی، محصولات خود را به سایر کشورها صادر کند و از خروج ارز به میزان قابل توجهی جلوگیری کند.


عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزراء ارتباطات سایر کشورهای عضو سازمان اکو، دبیرکل D8 ، سید محمد موسوی، معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت، علی اصغر انصاری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مهم ترین بازدیدکنندگان غرفه نیان الکترونیک بودند که ضمن آشنایی با حوزه فعالیت و محصولات این شرکت از آخرین دستاوردهای نیان الکترونیک در زمینه صادرات و مراحل سفارشی سازی محصولات براساس نیاز و درخواست مشتری مطلع شدند.

نمایشگاه سازمان اکو
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این بازدید از فعالیت های صادراتی نیان الکترونیک تمجید کرد و به دلیل قراردادهای اخیر صادراتی این شرکت و برافراشتن پرچم ایران در کشوری مانند روسیه که از سطح دانش و فناوری بالایی در حوزه ICT برخوردار است، کمال تشکر و قدردانی را داشت و همچنین قول هرگونه حمایت در راستای توسعه صادرات محصولات نیان الکترونیک را داد.


در ادامه این رویداد نشست ها و جلسات مختلف با حضور وزراء کشورهای عضو این سازمان، روسای هیات ها و سایر شرکت کنندگان برگزار شد، که در آن آخرین تحولات شناسایی شده در "استراتژی منطقه ای 2025 اکو برای توسعه جامعه اطلاعاتی 2025" و مکانیسم ادغام منطقه ای در زمینه ICT مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین در رابطه با آینده دیجیتال و روند مراودات تبادل نظر شد.