اولین شرکت دانش بنیان تولیدی نوع یک با قدرت وارد بازار سرمایه شد

1402/03/31

اشتراک گذاری

نیان الکترونیک پس از تلاش دو ساله برای ورود به بازار سرمایه، در تاریخ 31 خرداد 1402 به عنوان اولین شرکت دانش بنیان تولیدی نوع یک با قدرت وارد بازارسرمایه شد. نیان که در تمامی این سالها با شعار empower everywhere پا به عرصه های جدیدی در تولید و صنعت گذاشته بود، در ورود به فرابورس نیز این شعار را محقق کرد. 

عرضه اولیه نیان الکترونیک
در جلسه عرضه اولیه که با حضور مهندس چمنیان سهامدار اصلی نیان در شرکت فرابورس برگزار شد از تابلو مشخصات عرضه اولیه رونمایی شد. نیان عرضه اولیه سهام خود را به روش ترکیبی با اختصاص 4 درصد سهام برای صندوق ها و 8 درصد از سهام برای عموم آغاز کرد. این عرضه، با مشارکت حدود 2 هزار شخص حقوقی و 1 میلیون و 900  هزار شخص حقیقی محقق شد. همچنین تعداد صندوق های ثبت شده برای خرید سهام نیان 70 صندوق بود که از این تعداد 58 صندوق موفق به خرید سهام شدند.


علیرقم بازار پرتلاطم خردادماه، درصد مشارکت برای خرید سهام نیان بسیار بالا بود به طوریکه رکورد عرضه اولیه بازار فرابورس نسبت به آخرین عرضه شکسته شد. آمارها نشان می دهد تعداد مشارکت کنندگان نسبت به آخرین عرضه فرابورس 200 هزار نفر بیشتر بودند.


سهام اولیه این شرکت که به مبلغ 77/964 در فرابورس ارزش گذاری شده بود، در روز عرضه اولیه به مبلغ 79/625 ریال برای مشارکت کنندگان حقیقی معامله شد.