محصولات تولیدی نیان الکترونیک توان رقابت در سطح بازارهای اروپا را دارد

1398/09/23

اشتراک گذاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در بازدید خود از گروه صنعتی نیان الکترونیک، با اذعان بر توان بالای علمی و فنی این گروه صنعتی، گفت: محصولات این شرکت نه تنها می‌تواند در سطح منطقه بازارها را از آن خود کند، بلکه در سطح رقابت در بازارهای اروپا است.

محمدرضا مس‌فروش در بازدید خود از گروه صنعتی نیان الکترونیک در شهرک صنعتی چناران و شهرک صنعتی توس، با محصولات و توان عملیاتی و علمی این شرکت دانش بنیان آشنا شد.

در این دیدار، رئیس سازمان صمت استان با انتقاد از برخی نیروهای دولتی که علی‌رغم فعالیت در حوزه ارتباط با بخش خصوصی، هیچ درکی از صاحبان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، افزود: ما تمام سعی خود را کرده‌ایم سازمان صمت استان را به سمتی پیش ببریم که دست‌گیر و حامی بخش خصوصی باشیم.

مس‌فروش با تاکید بر اهمیت فعالیت در عرصه پاور الکترونیک، توصیه‌هایی در جهت ارتقاء فعالیت‌های شرکت ارائه کرد.

مهندس محمدعلی چمنیان، مدیرعامل شرکت نیان الکترونیک در این دیدار ضمن تشریح برنامه‌های آتی شرکت نیان الکترونیک، اعلام کرد: ما قصد داریم تولیدات اینورتر 5کیلو وات شرکت را توسعه دهیم و تیراژ تولیدی که اکنون در سطح 20هزار در سال است را به آن میزان بالا ببریم، تا بتوانیم به صورت کامل جوابگوی نیاز کشور باشیم و ایران را از هر گونه واردات اینورترهای 5کیلو واتی برای استفاده در نیروگاه‌های خورشیدی بی‌نیاز کنیم. یکی دیگر از برنامه‌های ما طرح ساخت اینورترهایی با توان بالاتر است و ، با توجه به اثبات توان کمی و کیفی نیان الکترونیک توسط نهادهای مرجع این فاکتورها در کشور، ما نیازمندیم که بخش دولتی در راستای حمایت ما واردات اینورترها را ممنوع کند و یا در حداقل شرایط، با افزایش تعرفه واردات، سبب محدود شدن واردات شوند.

رئیس سازمان صمت با تاکید بر آمادگی کامل این سازمان در خراسان‌رضوی برای حمایت از نیان الکترونیک، افزود: باید تمامی وعده‌های مسئولان را پیگیری کنید و در مقام مطالبه این وعده‌ها در آیید.

مهندس چمنیان در تشریح یکی‌دیگر از برنامه‌های آتی این شرکت نیز گفت: بخش دیگر برنامه‌های ما در زمینه کولرها و موتورهای BLDC است که در این زمینه نیز نیازمند حمایت‌های دولتی در جهت کمک به پیشبرد طرح هستیم.

مدیرعامل نیان الکترونیک ضمن دعوت از رئیس سازمان صمت استان برای بازدید از کارخانه نیان باتری در شهرک صنعتی کاویان، به تشریح اقدمات پیش‌رو در این کارخانه نیز پرداخت.